Verkiezing van de adviesraad voor migratie en integratie van de stad Konz

24 oktober 2024

De stemdocumenten per post voor de verkiezing van de Adviesraad voor Migratie en Integratie van de stad Konz in 2024 worden momenteel verzonden. De adviesraad zet zich in voor het gelijkwaardig samenleven van mensen van verschillende nationaliteiten, culturen en religies. De vijf leden vertegenwoordigen de belangen van buitenlandse inwoners die in de stad Konz wonen, evenals van burgers met een migrantenachtergrond bij de vorming van politieke wil.

Dit jaar zullen de verkiezingen louter per briefstemming plaatsvinden. Registratie op de kiezerslijst gebeurt ambtshalve. Alle personen die op de kiezerslijst staan ingeschreven, ontvangen automatisch stembescheiden per post. Een aparte aanvraag is niet nodig. Iedereen die meent stemgerechtigd te zijn en vóór 31 oktober 2024 geen stemdocumenten per post heeft ontvangen, kan contact opnemen met de administratie (e-mail: wahlen@konz.de ) rapport. De briefstemdocumenten moeten uiterlijk op 10 november 2024 (verkiezingsdag) om 15.00 uur door de administratie zijn ontvangen.

• Wie mag zijn stem uitbrengen?

Alle buitenlandse of staatloze inwoners en mensen met een migratieachtergrond die de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt, hebben minimaal drie maanden hun hoofdverblijfplaats in Konz en zijn niet uitgesloten van stemrecht.

• Wie is er verkiesbaar?

Dawit, Siham, Konrad-Adenauer-Straße, individuele aanvrager