Renovatie van de L137 tussen Mannebach en Tobiashaus

Het Staatsbureau voor Mobiliteit (LBM) van Trier maakt bekend dat de bouwwerkzaamheden voor de renovatie van rijksweg 137 tussen de L135 bij Mannebach en de B051 bij Tobiashaus op maandag 23 september 2024 zullen beginnen.

Het bouwproject omvat het herstel van het beschadigde deel van de rijksweg over een totale lengte van 1,75 km, inclusief de afvoerleidingen en voorzieningen aldaar.

Het gedeelte van de route is sinds de ontmanteling van de stortplaats voor huishoudelijk afval in Saarburg en het bijbehorende massavervoer om verkeersveiligheidsredenen afgesloten en bevindt zich sindsdien in een toestand die niet langer veilig is voor het verkeer, met de noodzaak om de volledige sluiting gedurende al het verkeer.

De verkeersintensiteit van de L137 op het betreffende traject bedroeg vóór de afsluiting circa 600 voertuigen per etmaal met een zwaar verkeersaandeel van 5%.

De aanbevolen omleiding via Tawern of Saarburg geldt nog steeds.

De bouwwerkzaamheden worden uitgevoerd door STRABAG, Lahnstein Division, Saarland Group uit Nonnweiler en zullen naar verwachting tot december 2024 duren.

De kosten worden gedragen door de deelstaat Rijnland-Palts met een investeringsvolume van ongeveer € 720.000.

Voor meer informatie zie de Mobiliteitsatlas RLP op verkehr.rlp.de.

De LBM Trier bedankt de getroffen verkeersdeelnemers voor hun geduld en begrip.