Konzer-Doktor Community Foundation is op zoek naar leessponsors voor de middelbare school

De Konzer-Doktor Community Foundation is al vele jaren zeer succesvol in het ondersteunen van leerlingen in de gemeente Konz met vrijwillige lees- en leersponsors. Er is nog steeds veel vraag naar deze ondersteuning op scholen.

De middelbare school Konz heeft momenteel extra leesmentoren nodig om de leerlingen verder te ondersteunen.

Doneer één uur per week van uw tijd en ondersteun kinderen bij het lezen voor de zintuigen en bij het herzien van de lesstof. De leesmentoren werken nauw samen met de docenten en worden ondersteund in hun werk. Er is geen voorafgaande pedagogische kennis vereist, maar plezier, geduld en empathie in de omgang met kinderen zijn wel vereist.

Registratie als leessponsor op de middelbare school gebeurt via de Konzer-Doktor Citizens' Foundation. Alle belangrijke informatie over leren lezen vindt u op:

Ondersteuning bij het lezen – Konzer-Doktor-Bürgerstiftung (konzer-doktor-buergerstiftung.de)

Als u geïnteresseerd bent om het werk van de Konzer-Doktor Community Foundation op vrijwillige basis te ondersteunen als leessponsor op de Konz High School, kunt u per e-mail contact met ons opnemen info@konzer-doktor-buergerstiftung.de rapport.