“ZOMER LEZEN Rijnland-Palts” in de stadsbibliotheek van Konz

17 juni 2024

De zestiende leeszomer van Rijnland-Palts begint op 1 juli 2024. Ook de stadsbibliotheek van Konz zal er weer zijn.

Kinderen en jongeren van zes tot zestien jaar kunnen zich vanaf nu ter plaatse inschrijven in de stadsbibliotheek. Iedereen die meedoet, kan uitsluitend en gratis actuele kinder- en jeugdboeken lenen en lezen.

De deelnemers geven hun oordeel over de boeken die ze gelezen hebben in de vorm van een “online boekentip” op www.lesesommer.de of via een analoge boekencheque. Voor ieder gelezen boek staat er een stempel op de clubkaart en een waarderingskaart. Elke ingevulde beoordelingskaart doet mee aan de landelijke competitie. Hoe meer u leest, hoe groter uw kansen om te winnen. De hoofdprijs is een voucher voor een tweedaags verblijf voor vier personen in Europapark Rust met waterwereld Rulantica.

Iedereen die tijdens de zomervakantie minimaal drie boeken leest, ontvangt een certificaat. Veel scholen merken succesvolle deelname ook positief op bij een aanvulling op het volgende certificaat.

Bovendien wint elk Reading Summer Club-lid van de Konz City Library bij succesvolle deelname (minstens drie gelezen boeken) een aantrekkelijke extra prijs. Hiervoor moeten de clubkaarten aan het einde van de voorleeszomer (1 september) worden ingeleverd bij de stadsbibliotheek.

De voorleeszomer is onderdeel van de landelijke leesbevorderingscampagne ‘Leesplezier uit de Bibliotheek’ en wordt jaarlijks door het rijk ondersteund met ruim 110.000 euro. Sponsors voor de campagne in de stadsbibliotheek Konz zijn ook: het bedrijf Elenz, de LionsClub Saarburg, de Reh Foundation, de Sparkasse en de Volksbank Trier en de stichting “Toekomst in Trier-Saarburg”. Met hun financiële steun konden ruim 1.250 boeken worden aangeschaft voor de voorleeszomer.

Meer informatie vindt u op lesesommer.de of stadtbibliothek.konz.de

Openingstijden van de stadsbibliotheek Konz tijdens de leeszomer:

Maandag: gesloten (speciale opening op 1 juli, 15.00 - 18.00 uur)

Dinsdag: 15.00 - 19.00 uur

Woensdag: 10.00 – 18.00 uur