Konzer-Doktor-Bürgerstiftung ondersteunt Tafel

Beide - de Konzer-Doktor-Bürgerstiftung en de Tafel in Konz - leven van de vrijwillige inzet van de burgers en beiden hebben het tot hun taak gemaakt om mensen in Konz te ondersteunen.

Eind juni bezochten de voorzitter van de gemeenschapsstichting, Jürgen Große, en zijn plaatsvervanger Monika König het uitgiftekantoor van de Tafel aan de Konstantinstraße. Pastoraal ambtenaar Horst Steffen, die verantwoordelijk is voor het beheer van de tafel, was verheugd over de gasten en vooral met hun aankondiging van een donatie van 500 euro.

Eigenlijk zou de netto opbrengst van het Konzer Doctor Ball 2023 naar de organisatie moeten gaan. Aangezien het evenement helaas moest worden afgelast, besloot het bestuur het werk van de Tafel te steunen met 500 euro.

Horst Steffen bedankte voor de donatie en leidde de vertegenwoordigers van de stichting door het pand. Hij lichtte de processen toe en informeerde welke groep mensen op dit moment afhankelijk is van de hulp van de Tafel. Naast de zeer belangrijke donaties in natura is de Tafel ook herhaaldelijk afhankelijk van geldelijke donaties, die onder meer de werkingskosten kunnen dekken of onvoldoende donaties in natura kunnen aanvullen, aldus Steffen.